Egy 5*-os hotelkomplexumban kiemelkedően fontos szerepe van az étkeztetésnek. Napjában többször, különböző jellegű ételek kerülnek felszolgálásra, különböző stílusú helyszíneken, így nagyon fontos, hogy ebben a pozícióban dolgozók kedves, előzékeny, barátságos természetűek legyenek, akik szívesen teremtenek kontaktot a vendégekkel és mindent megtesznek, hogy egyéni igényeiknek eleget tegyenek.

A pincér asszisztens elsődleges feladata, hogy biztosítsa az étkeztetés zavartalan lezajlását és főpincér keze alá dolgozzon, megkönnyítse a munkáját (főként tányér leszedés, takarítás, ital felszolgálás).

Felszolgáló munkakörbe tartozó feladatok:

Az adott étterem és étkezés típusának függvényében a feladatok eltérhetnek.

  • Vendégek udvarias fogadása (esetleg asztalhoz kísérése, étlap átadása, ajánlás)
  • Asztalok előkészítése, megterítése (pl. letakarítása, evőeszközök fényesítése, elosztása, szalvéta hajtás, fűszerek kihelyezése stb.)
  • Vendégek asztalainak rendben tartása, használt tányérok, poharak és evőeszközök leszedése és azok konyhába szállítása
  • Munkabázis tisztántartása, rendben tartása, szükséges felszereltség biztosítása (pl. étkészlet, szalvéta stb.)
  • Háttérmunkálatok ellátása (konyhában) pl. poharak, evőeszközök, tányérok előkészítése, tisztítása
  • A vendégek igényeinek kiszolgálása, élményszerzés, megfelelő kommunikáció
  • Vendégek kéréseinek teljesítése (pl. nagyobb társaság érkezése esetén asztalok, székek átrendezése)
  • Rendelés felvétele (ahol szükséges) és ételek kivitele az asztalokhoz (főpincérrel való megbeszélés szerint)

Elvárt készségek:

  • Angol nyelv használata főként szóban (min. társalgási szint)
  • Magasabb szintű angol, vagy más nyelv ismerete előny lehet
  • Barátságos, mosolygós, udvarias természet és jó kommunikációs készség
  • Vendéglátós alapismeretek szükségesek (a betanítás során elsajátítható)
  • A területen szerzett tapasztalat előny, de nem feltétel gyakornokok esetén
  • Előzetes tapasztalat szükséges szakmabeli munkavállalók esetén

Tapasztalataink alapján pár kiegészítő információ:

  • Kinti és benti munkavégzés egyaránt lehetséges (a hoteltől és a pontos pozíciótól függ te hol leszel)
  • Kezdetben várhatóan csak alap és kiegészítő feladatokat fognak rádbízni, de pár hét alatt a teljesítményed alapján közösen kialakítjátok a rendszert
  • A posztod körüli teendők (pl. takarítás, háttérmunkálatok, előkészületek a konyhában, pakolás) is a feladataid közé tartoznak
  • Minden hotelnek több étterme van, így rendszerbeli és feladatbeli eltérések lehetnek. Függ az étterem milyenségétől, tematikájától elhelyezkedésétől, napszaktól és az étterem főnökétől is
  • Az alap munkaruhát neked kell hoznod: fekete nadrág, fehér ing, fekete kényelmes cipő (de pozíciótól függően a szállodától is fogsz kapni)

Fontos! Minden pozícióban az adott terület tapasztalt munkatársával kerül egyeztetésre a diák munkavállalók és a kevesebb tapasztalattal rendelkezők pontos feladatköre, tapasztalat, nyelvtudás és személyiség függvényében.